Prosjektøkonom

Prosjektøkonom

Arbeidsgiver: Møller Eiendom Holding AS

Stillingstittel: Prosjektøkonom

Søknadsfrist: 18.08.2021


Spørsmål om stillingen?

Spørsmål om stillingen eller ønske om en uformell prat? Ta kontakt med Capus AS ved Partner Nathalie Smulders på tlf. 470 83 841 eller Rekrutteringsassisent Nanna Skjold på tlf. 977 88 713. For å komme i betraktning til stillingen må du søke via linken “Søk her”.


Prosjektøkonom

Møller Eiendom er i vekst og søker nå en Prosjektøkonom som vil ha ansvar for rapportering av kostnader og prognoser i utviklingsprosjekter, i tett samarbeid med prosjektavdelingen. Vi ønsker en kollega med proaktiv holdning, god forståelse for økonomifaget og eiendomssektoren. Vi søker en som støtter og utfordrer prosjektorganisasjonen og som forstår risikoen og hvilke spørsmål som må stilles for å få kontroll over prosjektet. Du må ha forståelse for vår virksomhet og verdidriverne i eiendom. Vår nye kollega må være analytisk og samtidig trives med varierte arbeidsoppgaver.

Arbeidsoppgaver:

  • Totalansvar for økonomisk rapportering av utviklingsprosjekter
  • Bistå prosjektavdelingen i kalkulering og utarbeidelse av kostnadsprognoser for nye prosjekter
  • Månedlig prosjektrapportering, tertialrapportering og løpende oppdatering av sluttprognoser
  • Følge opp likviditet i prosjektet, herunder fakturering fra entreprenør (betalingsplan og endringer), controlling av inngående fakturaer og påløpte kostnader
  • Samarbeid med finanssjef om byggelånsfinansiering / prosjektlån
  • Optimalisering av skatt og avgift i utbyggingsprosjekter
  • Være en aktiv bidragsyter i implementeringen av prosjektstyringsverktøy
  • Bidra i løpende oppgaver i økonomiavdelingen, slik som årsoppgjør og controller-ansvar for et utvalg eiendomsselskaper

Kvalifikasjoner:

  • Høyere økonomisk utdannelse, gjerne innen regnskap og revisjon, økonomi og administrasjon, finans eller liknende
  • Minimum 5 års relevant erfaring, gjerne fra lignende stilling hos en byggherreorganisasjon eller fra entreprenørbransjen
  • God forståelse for hele verdikjeden i eiendomsprosjekter
  • God systemkompetanse og erfaring med analyse- og innsiktsarbeid
  • Svært gode Excel-kunnskaper, erfaring fra Power BI er en fordel

Personlige egenskaper:

  • Kombinasjon av sterke analytiske ferdigheter og solid forretningsinnsikt
  • Faglig sterk og trygg på egen kompetanse
  • Meget strukturert og god til å planlegge
  • Proaktiv holdning og initiativrik med sterk gjennomføringsevne
  • Praktisk anlagt, fleksibel og trives med varierte arbeidsoppgaver
  • Gode kommunikasjons- og fremstillingsevner
  • Gode samarbeidsevner med både interne og eksterne miljøer
  • Svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Verdistyrt og en som kan identifisere seg med verdiene til Møller Eiendom

Møller Eiendom tilbyr:

  • Jobb i selskap som vokser og har høye målsetninger
  • En arbeidsplass med meget kompetente kolleger og et hyggelig arbeidsmiljø
  • En arbeidskultur som fremmer den enkelte, både gjennom utfordringer og stort rom for utviklingsmuligheter, i flere retninger
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Gode pensjon- og forsikringsordninger
  • Fantastiske fasiliteter med egen kantine, treningsmuligheter og mye sosialt