Prosjektleder rehabilitering – Eiendom byggherre
Arbeidsgiver: Bærum kommune Eiendom
Stillingstittel: Prosjektleder rehabilitering - Eiendom byggherre
Søknadsfrist: 14.06.2019
Spørsmål om stillingen?
Prosjektleder rehabilitering – Eiendom byggherre
Vi skal investere mellom 5 og 7 milliarder kroner de kommende årene, både i Norges første demenslandsby, Norges og kanskje verdens første fullskala generasjonssenter, nye brannstasjoner, 5 nye skoler, 4 nye barnehager, men også i rehabilitering av de gode byggene vi allerede har – deriblant Kommunegården. Med store ambisjoner for fotavtrykket til vår totale eiendomsmasse er det viktig å vurdere når det er riktig å rehabilitere og når det er best å bygge nytt. Det er i grunn litt dårlig gjort at ikke alle får muligheten til å være med på så store, samfunnsnyttige og bærekraftige prosjekter. Samtidig holder det jo med én ledig stilling for å ansette deg!
Arbeidsoppgaver
Hos oss får du ansvaret for:
- å ivareta byggherrerollen i kommunens byggeprosjekter
- rehabiliteringsprosjekter, fra planlegging til bygg i drift
- organisering, planlegging og gjennomføring av prosjekter innenfor målsettinger og rammer
- å engasjere rådgivere og entreprenører og lede prosjektorganisasjoner
- å involvere relevante aktører og samhandle på tvers av organisasjonen
- å styre og rapportere prosjektøkonomi og prosjektstatus til avdelingsleder
- å sikre risikovurderinger og tiltaksplaner
- å sikre rett tid for overlevering og oppfølging av reklamasjoner
- å gjøre gode helhetsvurderinger og se sammenheng mellom investering/drift og tjenesteyting
- å bidra til og løfte bygningsmassen sammen med andre i tråd med eiendomsstrategi og vedlikeholdsplaner
Kvalifikasjoner
For å lykkes tror vi at du har:
- relevant teoretisk og/eller praktisk utdanning på bachelor- eller masternivå, ev. bred bransjerelatert erfaring som kompensasjon for manglende formell utdannelse
- minst 3-5 års erfaring fra prosjektledelse innen bygg- og anleggsbransjen
- god forretningsforståelse og kunnskap om prosjektøkonomi
- god kjennskap til ulike gjennomføringsmodeller
- erfaring med innkjøp og kontraktsforhandlinger
- gode ferdigheter i norsk og engelsk, skriftlig så vel som muntlig
- Det er i tillegg en fordel med kjennskap til offentlige anskaffelser.
Utdanningsretning
Utdanningsnivå
- Høyskole / Universitet, 3-årig Diplom / Bachelorgrad
Personlige egenskaper
For å lykkes tror vi også at du:
- er en lagspiller som gjerne bygger på andres ideer og aktivt deler informasjon
- kommuniserer godt og formidler informasjon med klarhet og letthet
- er resultatorientert, liker å sette mål og jobber hardt for å nå dem
- er en god problemløser, og kan identifisere logiske og gjennomførbare løsninger
Vi tilbyr
Som medarbeider får du:
- muligheten til å jobbe med store, samfunnsnyttige og bærekraftige prosjekter du skal lete lenge etter for å finne makne til
- gode kolleger som har en uformell tone og som driver med spontan samhandling
- fleksibilitet
- variasjon i både arbeidsoppgaver og kollegers faglige bakgrunn
- mulighet for kompetanseutviklingsstipend
- offentlig tjenestepensjonsordning
- tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland
Annet
- Vitnemål og attester tas med på intervju
- Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig
- Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentleglova §25)